FAQ

V: Geeft het Europass Mobiliteit-document recht op een kwalificatie?
A: Nee. Europass Mobiliteit is een document waarin een buitenlandse leermobiliteit kan worden vastgelegd. Europass Mobiliteit kan toegevoegd worden aan het portfolio van Europass. Meer informatie over Europass kan je vinden op: www.europass-vlaanderen.be

V: Voor wie is het document bedoeld?
A: Europass Mobiliteit is bedoeld voor iedereen die deelneemt aan een leermobiliteit in het buitenland of in de Franstalige Gemeenschap van Belgiƫ, onafhankelijk van leeftijd en opleidingsniveau.

V: Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van het document?
A: Nee. Europass Mobiliteit is gratis.

V: Kan ik als student of leerling een Europass Mobiliteit-document aanmaken voor mezelf?
A: Nee. Europass Mobiliteit kan alleen uitgegeven worden door een organisatie: zoals een school of (onderwijs-)instelling. Wil je je buitenlandse ervaring vastgelegd zien in een Europass Mobiliteit? Vraag het eens na aan je leerkracht, school of instelling.

V: Op mijn document staat er "concept" hoe haal ik dit weg?
A: U moet het document sluiten. Nadat het gesloten is, is uw document definitief af en kan het ondertekend en overhandigd worden. Gesloten documenten kan u terugvinden onder het tabblad "gearchiveerde documenten".

V: Ik heb een vraag, hoe kan ik contact opnemen?
A: Voor vragen staat het Europass team voor u klaar. U kan ons steeds een mail sturen naar: europass@vdab.be. Wij zijn tevens bereikbaar op het telefoonnummer 02 506 04 48 (ma-do van 09.00u tot 16.00u).